måndag 31 oktober 2011

Så var det natta..

Idag har varit en otroligt grå dag. Ända sen jag gick upp imorse har det varit mörkt. Himlen är helt täckt av tjocka moln. Inget regn, tack o lov - men luften dryper av fukt ändå.

Blev i alla fall en trevlig promenad med mammsen och vovvarna på lunch idag. O trevligt lunchsällskap dessutom. Fick till o med mamma med mig på att köra avslappningsskivan, och trots att hon inte förstod hälften (den är på engelska) verkade hon slappna av rätt bra. Det måste väl ändå vara ett gott betyg? Tuffe gjorde oss sällskap medans Lukas höll låda på balkongen. Nån ska ju försvara flocken också..? ;)

Hade besök av st hem fixaren när vi kom tillbaks från promenaden, snacka om att jag blev överraskad av att finna någon i vår lägenhet när vi kom tillbaks! Höll på att sätta i halsen innan jag insåg vem det var. Nu har man i alla fall ett fungerande tvättställ och en hel spis igen ;) Alltid nåt att hänga i granen!

Morgonen har varit bättre än igår, mycket bättre - men det sprack som vanligt vid lunch. Magen blev tokstor och bubblig o jäsig och under avslappningsskivan började det köra som sjutton i magsäcken också. Totalkramp. Fick upp den goda thaimaten som vi käkat (var inte lika god när den kom upp vill jag lova!) till lunch ett antal gånger under denna session och funderade allvarligt på att lägga ner mat ett tag framöver. Urk.

Fick samtal från sköterskan (den mindre trevliga tyvärr!) på Karolinska vid ett som avtalat.. o hon förstod inte varför läkaren inte ringt. Hon skyllde på att den andra (vänligare) sköterskan förmodligen glömt att meddela honom, men jag tror snarare att det var läkaren som hade häcken full o inte hann alternativt glömde bort..  skylla på sina kollegor på det viset känns inte vidare proffsigt. Kunde ana en viss bitterhet?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar