måndag 10 oktober 2011

Tack för det samtalet

Fick precis ett samtal av sköterskan jag talade om tidigare idag. Hon som jag inte trodde skulle ringa upp. Tack, jag hade fel! Glad är jag för det. Skall nu kunna hämta lergigan comp på apoteket och hoppas det skall hjälpa mot mitt illamående, kanske till o med kunna hjälpa mig att sova lite..? Har inga jätteförhoppningar, hade önskat att jag skulle få Primperan, som jag testat tidigare (som dessutom hjälper tarmarna att arbeta!) men antar att jag får prova detta först och be om primperan ifall det inte hjälper. Den som lever får se.

Magen är sjukt uppspänd för tillfället. Väntar på att lägga mig upp o ner så snart maten slutar skutta upp i strupen på mig. Får väl ligga där minst en timme.. känns som det blir mer idag. Magen är inte på min sida. Ska väl vara glad att jag har aptiten kvar i alla fall! Eller kanske inte.. hade nog varit bättre om jag undvek att äta istället för att hela tiden stoppa i mig något.. :-/  Vågar dock inte riskera att rasa ner i vikt..  något som skrämmer mig mer än vad illamåendet får mig att vilja kräkas gör. Har varit där förr och resan att ta sig upp är alltför mödosam för att vara värt besväret. Det har tagit mig ett år att lyckas med dessa dryga åtta kilo.. jag tänker inte riskera att behöva börja om.. så jag svullar gärnet istället. Hur bra nu det är? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar