tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag

Det är en dag att minnas. I min värld i alla fall :)
Här skalll käkas kanelbullar så det står härliga till!!! Dessutom ett besök till veterinären för att få hjälp med kloklippingen som vi misslyckades med kolossalt här i veckan.. inge vidare roligt men vad gör man inte.. det måste ju bli gjort!!

Dagen till ära vaknade jag med enorm skallebank, migrän light, och dessutom pissigt illamående. Käka ett päron för att få magen att stabilisera sig innan jag började göra mig iordning på toa och det enda det där päronet gjorde var att åka upp o ner i magen på mig. USCH. Att något som är så gott kan smaka så äckligt när man fått upp det några gånger.. känns som det mesta hamnar i den kategorin för tillfället. Detsamma gällde chokladglassen jag bestämde mig för att sätta i mig igår. Smaka gott från början och sen blev den bara vedervärdig. Jag borde lära mig.

Inte nog med att kroppen vaknat på fel sida idag. Lukas verkar ha gjort detsamma. Började promenaden med att lägga sig ner och vägra resa sig. Det var länge sen han höll på sådär, speciellt på morgonen. Men imorse var det bara stört omöjligt att få med honom. Slutade med att jag bar runt på honom större delen av promenaden och var helt slut när jag kom hem. En hund som drar o en som väger elva kilo i famnen är rätt påfrestande när man promenerar minst 30 minuter i någorlunda rask takt. Visade sig dock att han verkar halta, stackarn. Inte bara de vanliga rackartygen (som han får för sig att ta till när han inte känner för att gå i koppel) som spökade idag. Oroligt eftersom jag inte vet eller sett att han gjort nåt. Igår gick han utan problem? Kanske har han legat illa inatt, jag vet inte..  maten ville han dock gärna ha och den fick honom att skutta fram ganska felfritt- tills han kom på att han hade ont igen och ynkligt satte sig ner med huvudet på sne. Vet inte vad jag ska tro. Benet verkar inte ömma när jag tar i det men jag får väl se om veterinären har tid att kika på det idag när vi ändå ska dit. Tvivlar med tanke på den lilla tidsram vi fått där.. en halvtimme på två stissiga hundar.. jag undrar vad de tänkt sig.. shih tzu? Hm, jamen då räcker en halvtimme.. ok, öh, ja vi får väl se. En halvtimme är mer än vad det tar för oss att hantera en av dem o då blir vi ändå inte klara ;)

Som sagt. Kanelbullens dag idag. Får se om jag kan ge Lukas en liten bit, han brukar ju gilla det mesta. Även om kanelbullar inte direkt är nån optimal mat för hundar.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar