torsdag 27 oktober 2011

Något lite bättre igår?

Min dag igår var nog, peppar, peppar något lite bättre än föregående dagar. Kanske har movicol junior tillsammans med 3 oxyflush per dygn gjort nån skillnad trots allt. O tillsammans med gastrosan varje kväll för att undvika att maten kommer upp igen.. :-/

Har nu tagit två påsar movicol junior varje dag i tre dagar och kanske har den som sagt gjort nån skillnad. Ingen radikal men dock en skillnad. Sen får jag bara hoppas att det inte är slumpen eller en tillfällighet, utan att denna lilla skillnad faktiskt kommit för att stanna.

Har nu fått två morgonpromenader utan magkramper och smärtor som gör att jag är nära att tuppa av. Bara en sån sak! Frukosten har gått ner relativt lätt utan att behöva trycka ner den.. och det har inte kommit upp lika mycket efter. Har kunnat tömma tarmen (med hjälp av bräda och resulax såklart) något bättre än tidigare vilket liksom bäddat för en bättre dag. Har haft nån timme innan lunch då jag känt att smärtorna varit under kontroll men sen har det ballat ur igen..  eftermiddagen igår var marginellt bättre och kvällen började rätt ok.. men sprack efter kvällsmat då de fasliga smärtorna satte in igen och hindrade mig från att sitta uppe längre än till nio. Sov fasligt dåligt och vaknade av magsmärtorna vid fyra för att inte somna om igen. En ovälkommen skallebank fanns där också.

Nu på morgonen har det varit lite bättre men jag har en del att kämpa med. Jag hoppas att dagen skall bli som igår, eller förhoppningsvis ännu bättre. Det vill säga en timme eller två utan smärta. Guld värt! Får se vad jag ska baka idag då.. frysen börjar liksom bli full.. äpplekaka, apelsinkaka, jordgubbsmuffins, pepparkaksmuffins.. det är dags att ta hit väninnorna på fika tror jag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar