onsdag 12 oktober 2011

En probiotika jag inte provat!

Det är nästan så det är lite revolution.. jag hittade en probiotika på nätet igår som jag inte provat. Med blåbär och acidophilus bland annat. ProBlå? Kan den ha hetat så? Jag vet inte. Men lika svindyr som alla andra tillskott jag provat var den i alla fall. 169 kronor för en burk. Rena rånet om jag får säga min mening. Funderar på att testa men i samma veva undrar jag.. är det värt det? Har hittils inte funkat det minsta för mig.

Nåja. Jag kanske ändrar mig igen. Det har ju hänt förr. Men att det hela tiden ploppar upp nya preparat är ganska fantastiskt. På ett lite ironiskt sätt. Det positiva med den här probiotikan var, såvitt jag kunde se, att den inte innehåller bifidus bakterier (dessa bakterier är dokumenterade att föda inte bara de goda bakterierna utan även de onda i magen) vilket är ganska svårt att hitta idag i djungeln av probiotika och andra tillskott! De verkar finnas i det mesta. Tyvärr.

Hur som helst. Soffan är levererad o klar, blev jag nöjd? JA! Den ska nog gå att sova i ;) eller tja.. somna i :) Ligga bekvämt i i alla fall. Både jag, maken och vovvarna skall få plats utan större konstigheter. Däremot får mattan ta lite stryk. En detalj jag inte hade räknat med. Det är för tajt mellan divanen och väggändan så soffan kommer inte riktigt in emellan, vilket resulterar i att den får hamna lite under.. tills vidare. Jag hittar nog en ny på Gökis snart ;)

Skall ta mig iväg och frisera gräsmattan till hår om en liten stund. Magen är inte på sitt bästa humör men jag hoppas den skall hålla sig någorlunda i schack i alla fall. Vågar inte ta några tabletter innan jag sätter mig i bilen och kör. Vet inte hur de påverkar körförmågan och eftersom det står att man får bedöma själv.. vågar jag inte göra en sån bedömning efter att ha testat en gång. O cykeln.. jag orkar inte. Tro det eller ej, men jag orkar inte. Nåt säger stopp så jag får lyssna på det. Långpromenad i solen idag får räcka. Även om jag hade önskat att det vore annorlunda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar