söndag 9 oktober 2011

Chokladsug?

Hittade det här citatet om choklad:

 "Choklad är inte bara gott, det är också som ett balsam för munnen. 
Det är nyttigt för alla körtlar och vätskor och ger god hälsa. 
Det är därför som alla som dricker det får en angenäm andedräkt." 
Dr S Blancardi, Amsterdam 1705" 

Kanske är det därför jag är så svag för just denna råvara?? :) Jag vet inte om det stämmer med god andedräkt och att den är nyttig för alla körtlar och vätskor men det spelar kanske mindre roll... ;) I och för sig har just chokladsuget inte varit det värsta på ett tag, det har snarare varit allt annat än just choklad som jag egentligen inte tycker om. Lite skumt och rätt tragiskt för jag saknar min choklad. Den var ju liksom lite av min höjdpunkt att se fram emot på eftermiddagen. Stoppar jag i mig nåt av det andra hjärnan skriker efter mår jag mest dåligt och får huvudvärk. Ändå vill den inte ha den härliga chokladen just nu. Det är lite skrämmande. Jag hoppas jag vaknar upp snart. O blir lite mer "som vanligt". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar