onsdag 5 oktober 2011

Mardrömsfärd

Det blev en smärre mardrömsfärd till sjukan imorse. Jises säger jag bara.

Inte nog med att jag mådde sämre än jag gjort på länge, magen vände sig ut och in, huvudet höll på att sprängas sönder (nåja, det kändes så i alla fall!) och illamåendet gjorde mig galen.. det blev INTE bättre av olyckan på E6. Tackar min ängel till mamma som förvarnade oss om detta så vi i alla fall begav oss av i tid. Det räckte knappt. En timme och en tre kvart före vi skulle va på sjukan hastade vi iväg med stort H.

Eftersom hela E6 var avstängd fick vi ta vägen om Ingetorp. Dessvärre gjorde resten av västra götalands befolkning detsamma. Tog vägen om Ingetorp. Resultat? Tokstopp. Det var bara o vända. In på småvägar. Hamna ute i buschen. Jag menar verkligen buschen. Tog stopp igen då GPS:en (något uråldrig) ledde oss in på en grusväg som slutade på en åker med en bom framför. Bara o vända.

Fick frågat några byggjobbare om vägen och tillslut, efter mycket om och men, kom vi faktiskt till Kungälv. Fyrtiofem minuter tog det med racerfart på rallyvägar. Satt med spypåsen i handen. HEMSKT! Var länge sen jag mådde så piss. Hade en halvtimme på oss att ta oss till Östra. Vi klarade det. Men det var med nöd och näppe och mitt hälsotillstånd var allt annat än bra. Kände mig grön i ansiktet och antar att jag såg ungefär lika fräck ut som jag kände mig.

Besöket gick väl rätt bra, men inget revolutionerande idag heller. Klarhet och klarthet, vad det gav mig återstår att se. Vi kom i alla fall tillbaks välbehållna och med två galna hundar som väntade på oss. Bara o knata ut på promenad igen.. dietisten ringde strax efter och jag hade ett vettigt samtal med henne. Hon är gullig. Får lite fler Elemental 028 utskrivna som jag kan ta till när det kör ihop sig totalt. Det tackar jag för!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar