lördag 8 oktober 2011

Gastrosan räddade mig från att spy igår

Det var en bättre dag igår - på dagen. Eftermiddagen och kvällen däremot var mindre bra. Betydligt mindre bra. Mådde apa rätt utsagt. Först o främst bestämde sig magen för att strejka. Rejält. Resulaxen fastnade, magen växte värkte och jag mådde rent förjävligt. Redan där var ribban satt. Att jag hade lagat trerätters gjorde inte saken bättre. Inte det minsta. Efter förrätten (som bestod av pilgrimsmusslor - hade lyckats kanon med att få till dem den här gången om jag får säga det själv) var magen sprickfärdig. Det var ingen stor förrätt. Tvärtom. Men det var more than enough i en trasig mage. Fy fan vad det värkte.

Huvudrätten bestod av en fisksoppa som jag lyckats bra med även den. Massor med smak och inte för stickig. Jag var nöjd. Förutom att jag rapade fisksoppa o vitlöksbröd resten av kvällen - tills efterrätten kom in.. en chokladkaka som jag kunde fått lite kladdigare (jäkla ugn ;)) tillsammans med en kompott av sojagrädde o bär.. den där sojagrädden kommer dröja länge innan jag käkar igen. Usch vad den kom upp! Utan gastrosan hade jag inte fixat natten utan att spy. Vilken äcklig känsla.. tackar min gud att jag hade dem hemma.. de räddade min natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar