lördag 22 oktober 2011

Moxalole = tokstopp i tarmen!

Det var, rätt och slätt och helt ärligt, en förjävlig kväll igår. Rent åt helvete för att tala klarspråk. Fy fan vilken värk! Många hårda ord här och ingen direkt vacker franska, men ibland är livet sånt. Man kan inte alltid vara fin i munnen. Igår var en sån dag. Jag var inte fin nånstans.

Det satte igång redan innan kvällsmaten. Jag fick inte igenom nåt med resulaxen, så jag försökte med olja. Gjorde bara saken ännu värre. Moxalolen hade blåst upp magen till sprängläge och vägrade liksom att göra nåt annat. Har inte fått med sig något ännu. Har tagit tre påsar men nu blir de inga fler. Efter den kvällen o den natten kommer jag inte ta några fler. Får testa movicol junior om jag får den utskriven och se om den ger bättre resultat men denna var bara ren katastrof.

Idag på morgonen hade jag svårt att få ner frukosten. Det är fullt upp till munnen känns det som. Magen ser ut som.. jag vet inte vad? Runt och hård är den i alla fall. Stenhård. Värker. Tagit två resulax. kör med linfrön och kokosmjöl, massa vatten... kör för tillfället med lite olja. Vi får se om det hjälper. Beställt en ny vetekudde från bodystore som går att spänna runt magen. Jag hoppas den håller lite bättre än min gamla som håller på att trilla isär. Bokstavligen. Usch, det känns som det blir ännu en jobbig dag det här. Chokladmässan får nog vänta.. om inga mirakel sker snart vill säga. Kanske en sväng till torp för att införskaffa en gosig vintertröja eller nåt men det får bli dagens stora äventyr i så fall. Fan också, jag såg fram emot att  få provsmaka choklad idag... :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar