onsdag 5 oktober 2011

Kräks..

Idag är verkligen inte nån bra dag. Inte igår heller. Mådde fan hela dagen. Illamåendet gav inte med sig och all mat jag stoppade i mig verkade vilja hoppa upp i halsen igen. Thaimaten som smakade så bra till en början var inte lika god efter tre timmars idisslande. Ännu mindre efter fem.. :-/ usch säger jag bara.

Mådde så förbannat dåligt att jag gick o la mig före nio igår. Ville bara sova bort skiten. Gick sådär. Sov med hink bredvid mig. Lyckades klara mig från att kräkas under natten men smällen kom på morgonen (imorse) istället. Två gånger på raken. Massa galla. Mys. Inte. Magen höll på att vända sig kändes det som. Har nu fått i mig lite frukost men den vill komma upp den med. Pratade med min läkare i Kungälv o bad om något som kan få maten att passera nedåt istället för att envisas med att åka uppåt men han bad mig fråga min läkare i Huddinge istället..  trodde han hade bättre koll.. så det blev ett sjukintyg inget snack om saken (får man väl vara oerhört tacksam för i och för sig, men å andra sidan vem kan ens tänka på att arbeta i det skick jag är nu?) och ett samtal för att boka telefontid till min läkare i Stockholm..  har inte lyckats få mitt intyg som jag bad om för en månad sen ännu så jag hoppas att en telefontid skall vara lättare att få till!!

För övrigt känns det som det kommer bli en jobbig dag. Pissregnar ute, ingen ork, ingen energi och en galen Lukas som är totalt understimulerad för tillfället. Kan hända att det mest beror på att han vägrat gå ordentligt de senaste dagarna och har alldeles för mycket energi att lägga på att bråka.. hm, jo, jag är ganska övertygad om den saken. Tanken var annars att ta med dem på massage ikväll..men som jag mår nu.. skall jag vara glad om jag kommer mig iväg och får tagit mina prover. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar