torsdag 13 oktober 2011

Det var en gång i oktober

...just när morgonen var som kallast... Eller nåt sånt! Så skulle en saga kunnat börja, men det är ju ingen saga jag skriver på här.

Jag pratar magar. Nästan oavslutande magar. Magar och problem. Ibland önskar man att man vore någon annan. Eller i alla fall att man hade någon annans kropp. Tänk om man bara kunde skicka in sin mage på rekond, som man gör med bilen? Få den tillbaks, som en ny, fräsch mage..? Vilken dröm det hade varit. I framtiden, vem vet? Högtryckstvätt genom systemet preparerad med diverse goda tarmbakterier, vad vet jag?

Hur som helst. Det har varit ännu en jobbig morgon. Igår gick det ganska bra, klippningen gick över förväntan. Tog en härlig promenad i solen när jag kom hem tillsammans med maken och vovvarna. Skönt! Skönt och välbehövligt! Resulaxen ville krångla som vanligt när vi kom tillbaks och det tog evigheter att få ut den. När den väl var ute ur systemet ville resterna stanna kvar och bråka. Kvällsmackan ställde till helvete och  det var bara o dega ner sig med en filt i nya soffan och tycka synd om sig själv. Nåja, jag tyckte väl inte så synd om mig själv egentligen, jag var mest irreterad och ledsen över att maghelvetet aldrig vill visa sig från sin bättre sida.

Kom fram till att det går en del filmer på bio som vi vill se. Jag har gratisbiljetter så det borde vara världens simplaste sak. Om det inte vore för denna förbannade mage då... jag minns inte ens när jag senast var på bio? Vill ju inte ens ha hem folk för tillfället. Jag som annars älskar att ha vänner på middagar och andra bjudningar. Känns som jag tappar lusten för allt det där för tillfället. Kan bero på att jag vet hur jag mår. Varje eftermiddag, varje kväll. Det har liksom följt samma mönster senaste månaderna och verkar inte vilja leda till nån förbättring. Inte inom de närmsta dagarna i alla fall. Men men, min tid kommer. Det är jag säker på. Jag vet bara inte när ännu.

Bio.. bio och thaimat! Det vore en hit. Just nu vill thaimaten dock bara åka upp o ner i matstrupen och känns inte vidare god efter att man väl har svalt ner den. Mackor o makaroner.. funkar bättre. Fast de jäser. Otroligt mycket. Jäser o jäser och jäser. Ond cirkel det där. Igår försökte jag med apelsiner och clementiner, var så oerhört sugen på nåt lite surt och friskt. Ingen bra idé. Gav mig helveteshugg i magen och sen ville de bara upp samma väg som allt annat jag stoppade i mig igår kväll.

Idag ska jag käka burgare. Inte så nyttigt kanske, men det är burgare jag gjort själv av laxfärs. Inte helt onyttigt heller! Till den ska jag köra linfröbröd och en god sallad. Kvällen blir bröd igen. Surdegsbröd med getfärskost på ena och tartex på andra toppat med groddar, kalkonskivor och en massa grönt. Citronte till det. Min nya favorit. Nåja, kanske lite aprikoskräm däremellan också.

Tänkte ta en långpromenad idag. Det är kyligt ute. Tights är inte särskilt varma när det blåser!! Men de är bekväma.. spänner inte så hårt i magen.. man får ta det onda med en nypa salt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar