fredag 14 oktober 2011

En kylig fredag

Säsongens första dag med minusgrader här idag. Kallt under hundpromenaden imorse! Solen lyser dock så jag ska inte klaga, det kunde varit betydligt värre. Det är ju dessutom redan oktober så kyla är väl bara att vänja sig vid.

Har mått otroligt dåligt både igår kväll och inatt. Kunde inte ens hänga med på hundpromenaden igårkväll. Maken fick ta vovvarna på egen hand. Kände mig dum, men vad gör man? Stannade inne och kurerade med värmedyna på magen och en kopp varmt te istället. Hjälpte inte nåt vidare men var i alla fall bättre än att traska ut i kylan och spänna sig. Var ute tillräckligt ändå igår.

Magen tokvärkte hela kvällen och natten var inget undantag. Hann käka innan jag kom på att jag skulle testa primperan, och då var det i princip redan försent. Tabletten skall ju, enligt ordination, tas före måltid. Bestämde mig för att testa idag på morgonen istället. Vad händer? Jag glömmer igen! O magen är som en ond härd.. känns som jag bara vill punktera och låta inflammationen rinna ut, typ.. men så enkelt är det ju inte..   fick ur mig mer än jag fått de sista dagarna imorse, men inte heller det hjälpte. Sitter på tok för mycket fast i tarmarna för att det skall göra nån skillnad. Efter frukost var det lika fullt igen.

Ska laga fiskbiffar till middag ikväll tänkte jag. Tillsammans med en bulgursallad (var länge sen!) och hemgjord tzatziki. Känns gott nu, jag bara hoppas magen är i form ikväll när det är dags att äta så jag känner likadant även då. Tänkte köra lite glass, chokladsås och mandelbiscotti till efterrätt. Det är ju trots allt fredag och jag har varit bra på att skippa efterrätterna den här veckan. Nåja, om man bortser från dem jag stoppat i mig under dagen alltså. Kvällarna har dock illamåendet satt stopp för frosseri av det här slaget.

Vi får se hur det går idag. Mammsen skall komma upp på fika och lunchpromenad och det ser jag fram emot. Alla avbrott mottages tacksamt. Jag hoppas den värsta värken gett med sig till dess.. den som lever får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar