tisdag 4 oktober 2011

Naturgodis

Fick hem ett helt lass med naturgodis på posten idag. Jises, inte hade jag anat att jag skulle få SÅ mycket för hundra spänn. Jag får erkänna att jag är positivt överraskad! Men.. om det är bra med så mycket godis hemma.. det är en annan fråga. Barbamamma lär bli verklighet inom en snar framtid. Väldigt snar om jag går loss på det här lasset!! Kanske inte det smartaste att välja att leverera dem samma dag som jag valt att frossa loss i kanelbullar? Hade först tänkt baka själv, men insåg efter en pers hos veterinären, en hektisk handling och två promenader kånkandes på Lukas (han vägrade gå, han nojjar sig över sitt onda ben. jag tror dock han är mer sjåpig än vad det är allvarligt men man kan ju inte släpa runt honom i kopplet när han vägrar resa på sig..) att jag faktiskt inte orkar ställa mig och baka idag.

Lösningen? Fyra kanelbullar för tjugo kronor på Coop Xtra. Det fick duga. Nog för att egna kanelbullar förmodligen är betydligt godare men vi har ju heller ingen plats i frysen.. och nu kan jag i alla fall inte knöka i mig fler än två eftersom Anders ska få sin beskärda del av kakan också ;) jag får väl anse att jag är en vinnare idag då? Eller så är det Coop som är det.. hur man nu väljer att se på det!! Tråkigt bara att de, dagen till ära, valt att göra kanelbullarna hälften så stora jämfört med vad de normalt brukar vara. Borde man inte, en dag som denna, kanelbullens egen dag göra dem dubbelt så stora? Bara en fundering. Känns lite som en blåsning, men men jag får leva med det!

Väntar fortfarande på mina läkarsamtal men frånvaron av dem är lika tyst som frånvaron av vågornas svallande.. MEN det är inte länge kvar tills jag får chansen att rulla runt i dem nu.. om allt går som planerat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar