torsdag 20 oktober 2011

AJJJ!

Det här var ingen bra dag. Ok, vädret är smått fantastiskt och vi har tagit en lång promenad, jag o vovvarna. De gick bra. Bara en sån sak. Inget krångel, ingen strejk. Har handlat. Tuffe har fått sig en liten "födelsedagsmiddag" och skall iväg med husse på hundmassage ikväll.

Min tarm bråkar värre än vanligt. Fick tagit ett sånt där oljelavemang imorse igen, eller tja lavemang och lavemang vi pratar om millilitrar utblandat i lite vatten och i form av en tom hylsa från resulax. Det kan väl knappast ses som ett lavemang, som oftast består av flera liter, eller åtminstone deciliter? Men det är nog för att smörja och reta runt lite. Efter det kändes tarmen något bättre. Ett par timmar. Sen var det kört igen. Såklart!

Bestämde mig för att testa moxalolen innan lunch idag. En påse får räcka till att börja med. Jag vill inte orsaka alltför kraftiga biverkningar. Det gick rätt bra till en början men nu.. neeeej! Ont! Uppkört! Gasigt. Värre än de andra dagarna. Tryckte dessutom i mig en yoghurt som jag hade hemma, som egentligen var avsedd för maken. Med mjölk i? Mjölk och kola. Sliskigt söt och som sagt DET VAR MJÖLK I! Hur korkad får man vara? Magen är i upplösningstillstånd. Man kan tycka att jag får skylla mig själv och jag undrar hur jag kunde vara så korkad?

Fick bara för mig att det kanske inte spelar nån roll när magen ändå är så jävligt. Jodå, det gör det. Väldigt stor roll. Det blir ju bara ÄNNU SÄMRE! Dumma, dumma mig. Blir så arg på mig själv. Är det värt det? Var det värt det? Inte. Jag kan inte mer än banka in detta i min dumma lilla hjärna och hoppas att den lärt sig en läxa till nästa gång.

Ikväll blir det snäll mat. Hembakt bröd utan massa konstigheter med lite färsk getost och tunna skivor av kalkon plus en massa grönt. En kopp citronte till det. Blir jag sugen på nåt annat har jag förberett en härlig hallonsmoothie med banan och sojamjölk. Det får bli kvällens frosseriobjekt. Som tur är har jag inte varit så sugen på att frossa loss på kvällarna de sista veckorna. Känns som allt vänder i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar