måndag 10 oktober 2011

Soppa

Det har varit en jobbig dag idag. Magen ville inte ge sig i förmiddags och har bråkat hela dagen. Åt en snäll lunch i mina mått mätt: fisksoppa. För tredje dagen i rad. Trodde nästan jag skulle tröttnat fortare, men faktum är att den slunkit ner oerhört lätt.

Magen verkar dock inte bry sig om att jag ger den snäll mat. Tvärtom. Den jävlas mer än vanligt. Inget samtal från sköterskan heller som skulle be min läkare skriva ut primperan eller lergigan. Fan. Jag hoppas de hör av sig innan dagen är slut, men jag börjar känna starkt tvivel. Har jag tur har de inte glömt bort mig och ringer innan veckan är slut. Hjälper dock inte idag, det är ju nu jag behöver min medicin.. :-/

Har varit en rätt effektiv dag, mage till trots. Kört mitt medicinboll program, mina tyngder, min cykelstrapats.. men magen är ändå inte i fas. Klippt två galna hundar och blev rätt nöjd med resultatet, vattnat och städat.. lagat mat till mamma som skall komma upp och göra mig sällskap på en regnig hundpromenad. Kan inte säga att jag ser fram emot att gå ut idag. Taskigt väder och taskig mage. Ingen bra kombination!!

Ska stoppa i mig en massa ananas sen hade jag tänkt. Matsmältningsenzymer! Förmodligen funkar det inte men det känns i alla fall som nåt jag kan få ner utan att det ska åka upp o ner i matstrupen hela tiden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar