lördag 29 oktober 2011

För mycket räkor, för salta räkor = dum idé

Vi käkade räkor igår. Såg så fram emot dessa små rosafärgade skaldjur. Oj, vad jag hade längtat. Dessvärre var de på tok för salta och vi åt på tok för mycket. Båda två. Kände det inte direkt egentligen, hade fått ganska bra ordning på magen före vi började frossa loss på räkor.. men så small det till - när jag reste mig såklart. O sen var   magkatastrofen återigen ett faktum. Svårt att sova, vakna tidigt..  o vaknade med världens skallebank, illamående och så ont i magen. Inget ville igenom, trots att jag på morgonen gjorde samma sak som föregående morgonar. Ingen bra början idag med andra ord.

Får skylla mig själv som proppade magen full med så mycket salta skaldjur igår, men ändå.. det är lätt att vara efterklok? Ska se till att be maken köpa färre räkor nästa gång och ifall de smakar så salt som de gjorde igår skall jag försöka låta bli att äta dem. I alla fall inte så många. Lättare sagt än gjort det med, när de ligger där frestandes framför en på bordet.. svårt att låta bli. De är ju så förbaskat goda! Men let´s face it. Så salta som de var igår är de vare sig värda besväret eller magvärken som de orsakar. Inte nånstans. Usch.

Jag hoppas det ska bli en lättare dag idag på matfronten. Mindre skaldjur (läs inga skaldjur) och mindre mängder av allt. Ska försöka köra ett pass på medicinbollen och ta mig ut på en långpromenad med make o vovvar. Jag hoppas den planen håller... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar