tisdag 25 oktober 2011

Movicol Junior

Ok, nu är det kört. Eller vadå kört. Nu får jag snart veta kanske jag borde säga. Har testat en påse movicol junior nu och får väl snart veta hur mycket (eller inte) den ställer till det i tarmen för mig. En påse = en halv dos vanlig movicol så det är ju inga jättemängder vi pratar om och frågan är om jag ens får nån effekt av så liten dos - men grejen just nu är mest att testa biverkningarna.. känner att det är lite för sent idag att stoppa i mig full dos eftersom magen redan är åt helvete. Blir den sämre idag vet jag inte om jag fixar det. Lättare att hantera på morgonen när magen inte är lika full med mat. Även om den värker som satan redan då.

Jaja. den som lever får se. Varit på hälsokost och inhandlat lite mer gastrosan och en burk oxyflush till. Bra att ha hemma då mina gamla börjar ta slut. Känns som gastrosan är bättre än gaviscon.. mådde fan av den inatt. Visst, den gjorde sin nytta ett par timmar men längre än så var det inte. Känns som gastrosan inte ger lika omedelbar effekt men att effekten istället håller i lite längre. Kan vara inbillning också men så känns det.

Käkat tzayspett idag. GUD SÅ GOT T det var! Länge sen jag käkade dem eftersom vår lokala affär bestämt att inte ta in dem då de måste beställa hem så stora mängder. Hittade min favvo på Torp i helgen och blev lite smått lycklig. Jag verkligen älskar tzayspett! Mums. Tillsammans med en hemgjord örtsås, lite mild tacosås och ris och en massa härligt grönt blev det rena festmåltiden. Till mellanmål blev det mosad banan och yoghurt med massvis med bakterier i. Ja, jag hade preparerat.. o så movicolen då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar