söndag 16 oktober 2011

Middag hos mammsen

Det var en jobbig dag igår som sagt. Jag trodde ett tag att jag mådde bättre efter lite primperan, en resulax som faktiskt verkade funka och en relativt bra dag. Tji fick jag. Det brakade loss totalt när jag kom till mamma. Vilken värk! Satan i gatan säger jag bara Magen var total katastrof och tokvärken ett faktum. Högg i hela jävla magen. Ända från matstrupen ner till tjocktarmen. Blev bara värre ju längre eftermiddagen led och när det var dags att äta var magen som en värkande stor varklump.

Tog en primperan till innan middagen. Var nog sista tabletten jag tog. Nog för att den hjälpt till att hålla maten borta från matstrupen när jag väl svalt ner den, men sen.. ? Nej, magen har varit totalt katastrofalt dåligt. Värre än nånsin och värken höll faktiskt på att ta knäcken på mig igår. För mycket och för god mat gjorde inte saken bättre. Sov inte en blund inatt.

Primperan var i alla fall inte lösningen för mig. Nu hoppas jag att tensen ska hjälpa lite grann mot smärtan, men med tanke på tidigare erfarenheter tänker jag inte hoppas för mycket, det är inte värt det. Det slår bara tillbaks så oerhört hårt när det går åt skogen.

Idag är jag trött. Svintrött. Kroppen värker och magen likaså. Ska försöka ta oss iväg till Sundsby och ta en promenad runt den långa slingan. Jag hoppas det skall kännas bättre i magen efter det, men återigen jag vågar inget hoppas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar