fredag 14 oktober 2011

En skön promenad och en trevlig fika

Det blev en skön promenad i spåret med mamma trots allt. Magen sprängvärkte och sista biten var mest en plåga att ta sig fram, men bortsett från den detaljen så var det en skön promenad! Frisk luft, härligt luft, fina träd med färgglada löv och nästan inte en vindpust. Perfekt!

Det enda som var lite bad omen över hela promenaden var en döda hare vi hittade vid sidan av spåret. Har lite svårt för sånt. Kunde inte se att han var skadad heller, han bara låg där alldeles stilla vid kanten som om han sov. Det gjorde han inte. Tyvärr. Jag får ganska stora obehag av sånt där. Naturens gång, jag vet.. men jag har svårt för döda eller skadade djur. Det gör ont i hjärtat.

Blev tre resulax imorse. Magen ville verkligen inte vara med. Den sista var fast tills efter vi kom hem från promenaden. Jobbigt. Tryckte rejält på blåsan dessutom. Tog en god fika med hembakt bröd när vi kom in. Det var vi värda tyckte jag. Gjorde inte magen märkbart sämre direkt i alla fall. Tror stenhårt på mat lagad från grunden. Så man vet vad man stoppar i sig. Minimalt med skit med andra ord! Mitt bröd innehåller typ fyra ingredienser och det är ändå supergott.. kika i mataffären nästa gång och räkna antalet ingredienser på förteckningen. Skrämmande många. Man undrar vad de har allt till? Enkelt gott bröd är just ENKELT.

Ikväll blir det fiskbiffar som jag talade om tidigare. Rätt nöjd med dem, jag gjorde dem för en stund sedan och tänkte värma dem i ugnen med lite apelsinzest. Bulgursalladen jobbar jag fortfarande med men det får bli lite smak på den med. Tzatzikin idag blev en variant med morötter och gurka :)

Nog matpratat. Jag hoppas eftermiddagen ska ge mig en liten frist men jag tvivlar. Imorgon är det mat hos mammsen som gäller. Ser jag fram emot. Skäms över hur länge sen det var jag hälsade på henne hemma. Hon kommer mest till mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar