fredag 1 april 2011

Försöker tänka positivt

Det är dags för mig att besöka fröken samtal igen. Det är bra att prata med någon utomstående har jag kommit fram till. Det hjälper. OK, det hjälper mig inte rent fysiskt men det hjälper mitt psyke att fixa den fysiska biten även om jag kanske hade kommit till den insikten långt innan jag beslutade att det faktiskt är värt att gnälla av sig nånstans - utanför familjen så att säga.

Att försöka fokusera på det som funkar och det som faktiskt är bra gör en stor skillnad. Större än man kanske tror. Större än jag nånsin kunde tro. Men det tar ett tag att komma dit. O man kan inte förvänta sig mirakel. Små grejer gör en stor skillnad, men mirakel ska man akta sig för. De håller sällan i längden.

Det regnar ute idag. Hade sett fram emot sol.. men fåglarna kvittrar i alla fall. Magen är åt skogen idag me, men den är i alla fall inte tokstopp och jag har ju hela fm på mig att få den iordning.. en sak i taget? Har lagat en god risotto till ikväll o ska försöka göra det bästa av denna regniga gråa dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar