tisdag 26 april 2011

Scandlab

Det var många år sen nu som jag gjorde mitt födoämnestest hos Scandlab. Säkert sju år sedan. De var redan då i blåsvädret med vanligt traditionell medicin. Skolmedicin med andra ord. Det var det första test min pappa faktiskt tog på allvar. Visade bla på överkänslighet mot vissa födoämnen som vanliga blodprover hos allergologer av olika slag inte kunnat komma fram till. Även en del dåliga bakterier och dylikt. Dessvärre blev jag föreslagen en relativt dålig sk praktiserande alternativ terapeut som verkade mer intresserad av att skapa sig karriär inom alternativmedicin än hon faktiskt var kunnig. En plastikkirurg i Stockholm som dessvärre inte vann mitt förtroende. Kanske inte så konstigt. Man väntar sig inte en råspacklad opererad dam att hjälpa en med åkommor som skall behandlas alternativmedicinskt. Det kändes väldigt fel att komma in på kliniken med reklam för rynkreducering och fettsugning när man söker en naturligt bot för sina tarmproblem..

Hur som haver. Jag skulle vilja göra om det där testet.. se vad som ändrats.. se vad som tillkommit.. de har ju dessutom utökat sitt koncept..  kostar dock skjortan så man får inte vara barskrapad. Jag undrar hur länge det dröjer innan traditionell skolmedicinsk sjukvård börjar dra örona till sig och kika på dessa resultat, kanske rentav anlita bolag som Scandlab för att få korrekta analyser av diverse komplicerade åkommor.. om tio år? Aldrig? Svaret lyser med sin frånvaro.

http://www.scandlab.com/alcatprislista.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar