tisdag 5 april 2011

Angående kost.. dieter.. LCHF

Det är rätt skrämmande att läkare vågar och kan komma med så fåniga och uselt underbyggda recensioner av böcker som faktiskt innehåller mer fakta än de flesta läkemedelsstudier gör nuför tiden..  jag är inte för dieter av något slag men jag är inte heller för att förkasta allt som inte är "vetenskapligt beprövat" - vad är vetenskap idag egentligen? Det man lättast kan förneka? Det som är mest sponsrat av läkemedelsföretagen? Det som gör att man blir beroende av mediciner och inte kan bli frisk på egen hand, genom en sund kosthållning? Vad vet jag .. jag är ju inte läkare.. (suck!) men en sak är säker.. jag känner min egen kropp och som de flesta andra vet jag vad som får mig att må bättre och vad som får mig att må sämre.. dålig recension . skam att de ens kan med att publicera den:

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=16074

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar