tisdag 12 april 2011

Sjuk eller utrensning?

Är inte alls fräck idag. Ont i halsen som attan, är svullen och röd. Magen är åt skogen, lika svullen den med (man kan undra hur den ser ut på insidan? Vill jag ens veta? Med tanke på all värk och hur ofta det är stopp kan man ju gissa.. men ändå?!)

Det började redan igår, med halsvärken. Trodde då det var min allergi (det är ju massa pollen i luften nu och säg det pollen jag INTE är allergisk mot?!) men det övergick under kvällen i mer akut halsont och svullnade till. Svårt att sova, proppa i mig massa glass för att lindra halsen igår kväll.. vakna helsvettig.. svårt att säga vad det beror på eftersom jag blir svettig när jag äter för mycket också - men detta kändes mer som "traditionell feber". Skallebank har jag också. Härligt! Inte.. har jag tur är det utrensningssymtom, har jag otur är jag påväg att bli riktigt sjuk - å andra sidan brukar jag sällan va sjuk nån längre period. Är det halsen smäller det till och går över på nån dag.. om det inte blir en sån där riktig helveteshistoria som jag åker på vartannat år när jag ligger däckad i två veckor.. vi får se.

Kroppen brukar dock inte orka med att vara sjuk särskilt länge. Inte sjuk på vanligt vis i alla fall. Den har nog med magen kan jag tänka mig. Kroppen prioriterar ju det som är mest akut för tillfället? Man kan undra hur sjuk jag kommer bli den dag magen börjar lugna sig lite.. och kroppen känner att den har tid att ta hand om alla dessa bacillusker som angriper den.. ?

Ska fortsätta mina studier i ekologisk medicin. Det och lite kan yang så kanske jag känner mig lite piggare om en stund. Man kan ju hoppas i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar