tisdag 12 april 2011

Magen = centrum för känslor

Var och pratade igår igen. Hos min samtalsterapeut. Tog upp en del smärtsamma grejer. Minnen, erfarenheter och sådär. Kom fram till att jag följer mönster jag själv inte gillar hos andra. INTE BRA! Måste brytas. Dålig på att sätta gränser. Viker mig gärna för att klara saker jag egentligen vet om att jag inte klarar. För att göra andra till lags och på så sätt bli mer nöjd med mig själv. Inte bra som sagt.

Magen är centrum för känslorna. När man mår dåligt i psyket mår man dåligt i magen och tvärtom. Alla dessa obearbetade minnen från en tid då jag valde att stoppa saker i ryggsäcken istället för att ta tag i dem. De gör inte att jag mår bättre idag. Inte i skallen i alla fall när jag tvingas tänka på dem. Men det är bra att lyfta dem till ytan och se sina egna mönster. Ha en chans att bryta dem en gång för alla. Utan att bli medveten om dem kan man inte lösa något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar