onsdag 27 april 2011

"Fantastiska" Västra Götaland - och vården som bedrivs här!

På tal om läkare.. och västra götaland.. denna hemska region.. när det gäller sjukvård i alla fall. Jag upphör inte att förvånas. Så många som får lida i onödan för att några stolpskott till läkare och politiker sitter vid makten och vägrar erkänna när de har fel. Förlitar sig på journaltexter från evigheter sen som nån kollega de aldrig träffat skrivit.. och vägrar att själva göra om utredningen (hjälp, tänk om de faktiskt kommer fram till att patienten HAR RÄTT?!) Jag blir så arg. Tar upp detta då jag läste artikeln om tjejen i Januariutgåvan av 2000-talets vetenskap.. hon som drabbats av än det ena och än det andra.. o sen blivit nekad hjälp - detta av läkare på Uddevalla sjukhus. Fick istället söka vård utomlands på egen hand. I flera omgångar. Då penicillinet hon fått på Uddevalla inte räckt för att ta kål på bakterierna.. så hon var så sjuk att hon höll på att stryka med.. ändå slapp läkarna prick? Jag blir så arg att jag skakar när jag läser sånt där. Fy fan för denna vård. När skall politikerna vakna upp?!

Fick även veta att man ibland transplanterar organ från avlidna cancerpatienter.. som innehåller mikrober av div slag.. vilket resulterar i att den som får organet själv utvecklar cancer.. som sagt ibland vill man inte veta.. eller vill man det? Jo, man vill nog det. Hur ska eländet annars få ett slut??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar