tisdag 12 april 2011

Gasig uppkörd mage!

Idag igen.. känner mig skitkrasslig. Ont i skallen, ont i kroppen, snorig, ont i halsen.. kan yang verkar inte gjort sitt - än. Men det hindrar inte ett antal bak idag! Nåt ska man roa sig med när man inte orkar ränna omkring som man brukar..

Dock är magen otroligt gasig idag. Förmodar att det kan ha att göra med att kroppen prioriterar att ta hand om sjukdomen och bacilluskerna och snörper av energiförsörjningen till tarmarna, vilket resulterar i mer gas? Den tar ju hand om de organ som är mest utsatta för tillfället.. så det borde kännas logiskt, men vad vet jag. Det är en teori i alla fall.

Har pluggat en hel del under dagen, inte nog med att man är slut i kroppen nu är man slut i skallen också! Mycket att ta in, många tankar som snurrar.. mycket att omvärdera och fundera över.. många "gamla resonemang" som får se nytt ljus. Spännande men OJ va trött jag är nu. Får bli en fortsättning imorgon. Hade tänkt bli klar med del 1 den här veckan, men jag vet i fan om jag kommer fixa det. Skulle i så fall innebära att jag måste vara klar imorgon.. torsdag är tanken att jag ska försöka hänga med min älskade till Sälen ett par dar. Undrar hur jag ska klara det.. men jag tar ju med min bräda och bilsätet går att fälla.. på nåt sätt ska jag väl överleva.. det finns ju ett hotellrum att tillgå.. det är trots allt en positiv grej som jag ser fram emot (om man bortser från de praktiska delarna och kroppen för övrigt vill säga!) - konstigt hur man lär sig skärma av sig från sin egen kropp o ändå se det positiva i tillvaron? Ett sätt att överleva tro? Men det funkar ju inte i längden.. ett par dar och jag är död sen. Mentalt och kroppsligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar