måndag 25 april 2011

Mirakelmediciner för onda magar - finns de?

Jag önskar det fanns ett lika bra medel för mina tarmbesvär som det finns för urinvägsinfektion. URILAN är lösningen på de problemen, alla gånger i min värld. Nog för att det tog längre tid att bli av med skiten sist, då det spred sig till njurarna - MEN det hjälpte. En o en halv burk o så var jag kvitt skiten. Bättre än penicillin i alla fall. Tänk om det fanns nåt liknande för magen? Det mesta i naturlig väg går ut på utrensning.

Vad göra när utrensningssystemet är en del av problemet? Att det inte funkar alltså.. Hur avgiftar man bäst en kropp där dessa reningsverk inte funkar som de ska? Vad hjälper det att köra på eländet när det ändå inte kommer ut? En böj på linjen är en böj på linjen oavsett hur mycket piller man stoppar i sig. Man kan driva på hur mycket som helst o det enda som händer är att det tar stopp - snabbare än vanligt. Belastar i sin tur övriga organ eftersom tarmarna inte kan hantera avfallet - och resulterar i att de organen får för mycket att jobba med. Mirakellösning för det? Jag vet inte.

Jag kör på med min homeopatiska utrensning trots allt. Det går stundvis sådär måste jag erkänna. Kroppen hänger inte riktigt med alltid. Men jag inbillar mig att om jag är tillräckligt enveten (det vet jag allt om!) kanske det tillslut ger nån form av resulat. Kör ju även min radamir utrensning dagligen, även om det numer är i den mindre skalan (läs en gång om dagen) - den tar ju i alla fall död på diverse svampar och parasiter som eventuellt hemsöker min smått övergiftiga kropp? Sen kör jag ju även millimetervågsterapi på akupressurpunkterna för tarmarna och kristallerna på de ställen problemen för tillfället är värst. Ibland gör det mer nytta än andra gånger.

Dansen igår gjorde i alla fall inte saken sämre. Det var en glad nyhet! Jag var lite orolig innan vi gick dit eftersom magen igår inte visade sig från sin bättre sida..hade dessutom lyckats fånga upp det mesta av senaste kursen och fick för första gången hutlöst med beröm från lärarna.. bara en sån sak ,) o magen mådde bättre av att skaka runt även om kroppen för övrigt mådde illa av värmen i lokalen med så mycket folk och så mycket sol som slank in genom fönstren. 45 minuter räckte gott. Tillräckligt länge för att hinna gå igenom, tillräckligt kort för att inte vara ohållbarkt.. o tillräckligt nära hem för att inte vara en för stor pers att ta sig iväg på en gång i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar