fredag 8 april 2011

Mindre gaser men FÖRSTOPPNINGSVÄRK ISTÄLLET

Ja, det är precis som rubriken säger. Körde på med mina preparat igår och med min Radamir. Enligt konstens alla regler. Åt långsamt tuggade maten väl.. minimalt med socker.. (ok jag åt en ekologisk kokos/chokladbar igår som innehöll agavesirap, det ska jag erkänna men annars så..) men magen sprakade inte loss som vanligt. Den höll sig relativt lugn ända fram till ca halv tre då den körde igång som vanligt... det där karaktäristiska jäsandet som liksom inte smyger sig på - det smäller på!

Gjorde mina övningar, körde min cykel, min radamir och så vidare och så vidare. När jag skulle lägga mig på brädan på kvällen var det dock kört. Tokstopp. Inget ville lämna kroppen, vare sig gaser eller avföring. Inte ens med hjälp av resulax eller min sedvanliga knådning. Paniken kom smygande det får jag motvilligt erkänna..det där trycket nere i buken som jag inte klarar av, det som sätter sig på hjärnan och som gör mig svimfärdig.. det började komma.. förstoppningsvärkar! NEEEEJ! Men jag kämpade på. Efter ca en timme på brädan lossnade det lite grann och jag kunde tömma ut lite av det som fastnat. Gaserna ville dock låsa sig nånstans långt nere i buken och ville inte lämna kroppen. Dem fick jag kämpa med resten av kvällen.

Sov rätt gott inatt, men vaknade ganska tidigt. Radamir vid fem. Tjocktarmens tid för utrensning ;) det gäller att ha koll på sånt där.. om man vill göra rätt för sig! Dock samma problem med brädan idag.. det ville inte ut.. fyrtiofem minuter längre än vanligt och fötterna började domna av. När det äntligen var dags att springa på toa kunde jag knappt inte stå på dem eftersom de "somnat" - men men, det kom i alla fall ut lite miniminimini.. gaserna var bättre. Kör med kristallerna på magen och magsäcken. Slipper suget där än så länge. Men förstoppningsvärken ger sig väl tillkänna..  Jag hoppas det skall bli bättre under förmiddagen.

Surdegsbröd, kanske nåt att servera till middagen ikväll??

Planerar trots allt en brakmiddag ikväll och det är svårt att få ner när magen redan är sprickfärdig från start. Inte av gaser idag då utan av att den helt enkelt är full me skit! Yack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar