tisdag 19 april 2011

Ont i ändtarmen - kan man säga så?

Det är inte rumsrent att prata ont i magen - för att inte tala om ont i ändtarmen! TABU värre. Det är i alla fall det man fått lära sig under uppväxten. Man pratar inte skit. Man pratar inte ändor, man pratar definitivt inte konsistens på det som lämnar kroppen! Det bör man helst inte kika på utan snabbt göra sig av med och SPOLA. Fy, vem kikar väl på sin egen avföring liksom.. skandal.. faktum är att jag tror att de flesta gör det. Någon gång. Det är ganska mänskligt. Även om det inte är särskilt mysigt. Om man en gång haft det i kroppen ruttnandes i tarmsystemet kan det väl inte vara värre än att man faktiskt kan kika på hur det ser ut emellanåt?

Nåja, det var egentligen inte dit jag skulle komma. Jag pratade ont i ändtarmen och det har jag! Usch. Känns som slemhinnorna trasslat ihop sig därinne. Ett enormt tryck och jag är fan inte hård i magen (väldigt sällsynt i min lilla värld för tillfället) men det vill inte ut. Det som väl lämnar kroppen gör det med stort motstånd och sedan får jag bara sååå ont. Tom resulaxen gör ont för tillfället. Jag undrar varför det inte ger sig?

Har det med utrensning att göra tro? Jag antar att den som lever får se.. men jag hade hoppats att det skulle ge sig efter helgen.. det var ju trots allt i lördags det började. Känner inte igen det här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar