fredag 1 april 2011

Samtalsterapi


Jag, en rätt liten person.. inuti

Är bra har jag kommit fram till. Även om det tog mig lång tid att komma dit. Till den instikten alltså. Men när man gör det växer man. Att erkänna att man inte fixar allt själv är ett stort steg i processen mot en förbättring. Att inse att man inte är övermäktig och inte alltid löser allt på egen hand är ganska befriande när man väl vågar se den sanningen i vitögat. För att kunna gå vidare och göra något åt en ohållbar situation måste man ju först erkänna för sig själv att något är galet.. 

Jag har funnit en ny kraft i att babbla av mig mot ett bollplank som inte känner mig. Tankens kraft är starkare än man tror o man ska inte för ett ögonblick tvivla på den saken. Även om jag inte får veta något nytt, även om hon bara sätter ord på det jag redan innerst inne visste gör hon det lättare för mig att själv komma fram till mina egna svar. Jag är min egen värsta fiende, men å andra sidan så är det väl för alla.. bara det att alla inte riktigt förstått det.. 

Man kan bara jobba med sig själv. Man kan jobba med sin egen reaktion. Hur andra beter sig kan man inte göra något åt, men man kan välja hur man själv agerar gentemot dem och hur man själv reagrar på deras reaktion. Invecklat? Det låter så men det är det inte. Att vara liten är rätt skönt ibland - i en värld av mästare o giganter. Jag hör inte till dem. Jag är en liten själ. Jag skäms inte för att säga det. Men jag växer varje dag. Det borde alla människor få känna på!

Avslutar fredagen med en fin text.. Linda Pritchards "Alive" Ligger mycket i den.. ibland behöver man fråga för att få svar...


One heart asking
Give me love, give me love
One soul praying
Give me love, give me love
One day without you was more than I could take
I thought I would break

Something came alive
Just when I thought that all was gone
Something came alive
When I thought it was over
You're the only one, the only one
We're stronger than before
Something came alive
Something came alive

One light burning
Give me hope, give me hope
One star is falling, tonight

Something came alive
Just when I thought that all was gone
Something came alive
When I thought it was over
You're the only one, the only one
We're stronger than before
Something came alive

(Didn't know) how much I'd miss you
Didn't know how to survive
Through it all, we kept our love alive
One heart asking
Give me love

Something came alive
Just when I thought that all was gone
Something came alive
When I thought it was over
You're the only one, the only one
We're stronger than before
Something came alive
Just when I thought that all was gone
Something came alive
When I thought that it was over
You're the only one, the only one
We're stronger than before
Something came alive
Something came alive
Something came alive

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar