torsdag 7 april 2011

Lugnare mage

Idag har magen faktiskt varit lite lugnare. Trots besvär med att få ut skiten (rent utsagt!) imorse har jag haft en bättre dag idag än jag hade kunnat räkna med. Kände det nästan på mig imorse.. av nån anledning fick jag inte panik när jag märkte åt vilket håll det bar på brädan.. det vill säga inget hände - förrän jag tog till maskinen (radamir) då vill säga. Kanske visste jag redan att dagen skulle bli någorlunda? Undermedvetet? Vad vet jag, om det var undermedvetet så vet jag ju inte om det. :-/

Hur som helst. Magen har varit mindre uppkörd idag. En del kniper o kramper har jag haft och visst, nu är den uppkörd - men däremellan har den gett mig en liten frist. GUD SÅ SKÖNT! Skall inte förneka att jag kört järnet med min radamir. Två parasitomgångar och ett antal "fotografera/eliminera" samt millimetervågor på magen och tjocktarmszonerna.. men det har det varit värt!

En vanlig människa med normalt jobb hade naturligtvis inte kunnat genomföra och lägga all denna tid med apparaten som jag gjort för att få detta att hålla sig i schack under dagen - men å andra sidan en "normal" människa hade aldrig behövt göra det. För hon hade haft ett jobb hon kunde sköta utan att magen styrde hela hennes vardag.. det skumma är att jag nästan skämdes när jag hade en förhållandevis bra förmiddag... kände att jag var hemma o mådde "ok". Ska det vara skamligt? Jag hade inte mått ok om jag inte kunnat göra alla dessa saker jag i dagsläget gör för att hålla kroppen igång.. värt att fundera över.. nästa gång jag råkar må bra en liten stund! I magen o inte bara i skallen vill säga!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar