torsdag 21 april 2011

Gammeldags ohomogeniserad lågpastöriserad mjölk

Jag testade igår. Den där gammeldags mjölken jag köpte vill säga. Nu var det kanske inte rätt dag att testa. Magen var åt skogen redan från början o jag hade panikvärk redan vid elva. Det vill säga när jag i vanliga fall brukar må som bäst.

När dagen börjar på det viset kan det bara gå åt ett håll - åt skogen! Så även igår. Försökte dock trotsa magvärken och försöka njuta av det fina vädret och sällskapet av min trevliga väninna en liten stund på förmiddagen. Tog mig ut med hundarna och lunchade på en klippa här utanför lägenheten. Mår illa av att sitta inne när solen lyser ute. Även om magen inte mådde bättre av det så gjorde själen det! Inget snack om saken.

Till mjölken då. Jag testade igår morse. Eftersom jag hade panikvärk och en mage som var uppspänd som en jordglob är det svårt att säga om den förvärrade något. Är dessutom tjock i halsen och näsan av allergi och det är ju på dessa ställen mjölken sätter sig också..

Försökte med en liten kopp på kvällen också men det var samma sak då. Kanske gjorde mjölken allergireaktionerna sämre kanske inte det är svårt att avgöra när utgångsläget redan är dåligt. Jag får testa igen med andra ord!

Var dock väldigt varm inatt. Svettades trots att fönstren var öppna. Tyder på att immunförsvaret går på högvarv i mitt fall. Så det kan ha haft med mjölken att göra? Som sagt, jag får testa igen! En gång är ingen gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar