måndag 11 april 2011

Vård i västra götaland suger

Jag vet inte vad jag ska säga. Vården i västra götaland fullkomligt suger!  På alla sätt och vis. Visst, de är säkert duktiga på något - men jag måste motvilligt erkänna att jag inte träffat någon läkare på SU som jag fått det minsta förtroende än.. det finns en anledning att jag sökte mig till Stockholm.. det finns en anledning att jag drog in Socialstyrelsen och även Patientnämnden. SU skall ju, som alla andra sjukhus i Sverige, lyda under Socialstyrelsen - men på SU verkar man tycka bättre om att skapa sina egna stadgar och regler som man tillämpar när det passar bäst för de egna ändamålen..

Jag blir arg och förbannad. Inser att vi är så många som får lida på grund av att dessa maktkåta stolpskott inte fattar vad de håller på med. Jag vet vad jag pratar om för jag har försökt konversera med dessa idioter till läkare och det enda de verkar kunna är att klanka ner på läkare från andra landsting. En läkare med bra självförtroende skulle inte behöva göra det. Han skulle villigt förklara vad han själv hade för teorier och försöka komma underfund med vad som var fel. ICKE. På Sahlgrenska får man en diagnos, snabbt o enkelt, o den behåller man resten av livet..? Nej, fy fan. Ursäkta mina svordomar men ibland önskar jag att jag bodde i ett annat län.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar