onsdag 27 april 2011

Teknik - en resurs eller en fiende?

Det är en fråga som tål att tänkas på. På Good News Magazines hemsida http://www.goodnewsmagazine.se/ uppmanas medlemmar i Facebook gruppen (vad finns inte på facebook nuförtiden, suck..) att skriva en krönika om det positiva med tekniken. Man får skriva vad man vill utan att angripa någon eller vinkla det negativt (självklart eftersom det är Good News magazine vi pratar om..) men vad gäller teknik finns här faktiskt både och. Det är inte bara i godo som den avancerar framåt. I många fall blir den även vårt förfall. Här kommer bland annat elektromagnetisk strålning in i bilden (igen) funderar allvarligt på att göra mig av med vår bärbara.. vad ska vi med den till - egentligen? Är det verkligen ett sammanträffande att hjärntumörfallen i USA ökat markant sedan 1984 då mobilnätet på allvar byggdes ut.. I don't think.. mydigheter kan köra vilken propaganda de vill men mig lurar de inte. Jag har min egen åsikt och den står jag fast vid. Like it or not!

Tror även att magnetfält kan ha ett starkt samband med diverse bokstavsbeteckningar som översvämmar samhället idag. ADHD, autism you name it. Det tillsammans med vacciner, tillsatsämnen i maten, föroreningar, genmanipulering, sönder processad mat, stress.. ja, den som kan förneka sambandet mellan dessa och en ökad sjukbild i samhället kan ju förklara vad det beror på istället?!

Funderar över hur mycket dessa faktorer kan påverka tarmen.. de påverkar uppenbarligen kroppens alla celler, en mobil i fickan kan ex sabba fertiliteten hos både kvinnor och män.. och kan den göra det kan den väl sannolikt sabba cellerna i tarmen.... få dem att skadas och bete sig konstigt. Vad vet jag.. men tanken är inte jättelångt borta..  en dag tror jag vi kommer tampas med alla som blivit strålskadade, det som Svenska myndigheter idag förnekar - det kommer bli morgondagens sanning. Då är det redan försent. Följ baltstarterna o bojkotta micron till att börja med, inför lite mer restriktiva gränser för mobilanvändandet och var inte så förbannat noga med alla dessa mobilmaster överallt. Det finns en anledning till att fåglar flyr ställen där dessa är uppsatta.. det finns en anledning till att de blir disorienterade när de skall nagvigera till varmare länder över vintern.. det finns en anledning till att de ständigt minskar i antal.

Jag drar det stort men jag tror att detta faktikskt kan ha samband med magtarmproblem också. Blir cellerna i kroppen skadade och immunförsvaret nedsatt ökar risken för bakterier, parasiter och diverse mikrober att få fäste i tarmen som för dem blir en gynnsam miljö att leva och fortplanta sig i. Ger vi dem dessutom rätt förutsättningar i form av överprocessad mat så är väl katastrofen redan ett faktum? Bara en tanke.. bland många..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar