måndag 18 april 2011

Uppblåst

I magen är jag. Värre idag än i helgen faktiskt. Ändå har jag tagit det ganska lugnt. Hade tänkt ta mig ut o springa eftersom det gör att magen funkar bättre på sikt. Tog mig dock i kragen och lät bli. Mår inte bra idag. Inte alls faktiskt. Febrig och snorförkyld. UVI är nästan borta, jag känner den fortfarande så jag knaprar på med URILAN - men den är bra mycket bättre än den varit. Dock har jag fortfarande ont i ändtarmen. Förmodar att den inte fixar när det blir stopp som det blev häromdagen (resan till Sälen) och att påfrestningen när allt skulle ut blev för stor. Även biten då resulaxen fastnade för länge spelade säkerligen in.. o microlaxen ska vi inte ens prata om, urk!

Tog mig istället en skön promenad i solen - med två strejkande hundar! Uppenbarligen var de inte lika förtjusta över värmen som jag. Fikan gick i alla fall ner utan problem - för en av dem. Den andra är mer kräsmagad. Man kan se vissa likheter mellan honom och mig. Inte när det gäller kräsmagenheten men när det gäller bra mycket annat. Lukas däremot har aptit ungefär som mig. Med undantag för att jag inte tuggar och sväljer innan jag sett VAD det är jag tuggar och sväljer. Hästskit funkar inte i min värld..

Vet inte varför det är så uppblåst idag, om det är en kombination av den stress jag känner inombords (har varit mkt att ta tag i sen vi kom hem igår) eller om det är något annat, jag vet inte. Det kan också vara så att magen helt enkelt gått tillbaks i sina gamla gängor och då är detta "Normalt". Jag hoppas innerligt att det INTE är så.

Bjuder på en liten bild från sälen.. när solen ändå skiner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar