fredag 29 april 2011

Kollodialt silver mot candida och andra jästsvampar/virus/bakterier

Det var länge sedan jag använde mig av kollodialt silver i vatten nu. Runt 2006-2007 när jag konstaterades lida av bakteriell överväxt i tunntarmen av typen klebsiella. Silvret var ett bra alternativ för att ta död på skiten. Jag minns att jag hade med en stor flaska på vår resa till Tobago. Mådde faktiskt förhållandevis ok i magen då. Kan det ha varit silvret?? Jag påstår inte att jag mådde bra, men jag hade inte de tokjäsningar jag har i dagsläget..

Gjorde ett experiment och beställde en silversalva för ett par veckor sedan. Har använt den på utslag och infekterade sår. Över en natt har infektionen minskat radikalt. Vad mer bevis behöver jag? Tänker beställa en flaska i förebyggande syfte.. att ha hemma och dricka varje dag. Stärker inte bara immunförsvaret och ser till att kroppen i sin helhet mår bättre utan hjälper på sikt att hålla undan dessa hemska urinvägsinfektioner och ta död på den sega candidasvampen..  jag har inget att förlora..

Mer om silver finns på:
http://www.pegamo.se/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=22

http://www.silver-colloids.com/

http://www.silvermedicine.org/

Mår för tillfället fan i magen. Tarmen reagerar inte alls som den ska. Svimfärdig varje gång jag ska försöka gå på dass o inte vill den tömma sig heller.. buken spänner upp och det känns som hela tarmpaketet håller på att brista.. så jag har inget att förlora.. jag tror inte på att sjukvården kommer hjälpa mig, det är mitt eget ansvar att hitta boten som håller mig på fötter framöver! I kombination med en, förhoppningsvis fungerande SNS, hoppas jag detta skall bli det som ger mig lite av livet tillbaks.

2 kommentarer:

  1. http://www.slv.se/sv/grupp3/Nyheter-och-press/Bilagor-till-nyheter/Angaende-eventuella-risker-med-kolloidalt-silver-i-kosttillskott/

    http://www.fragadietisten.se/kosttillskott/silvervatten

    Låter ju inte bra att man kanske inte kan ta antibiotika sen!

    Tror du ska vara försiktig med att testa allt för mkt grejer o hokus pokus, du har ju testat mängder med saker, nya grejer var o varannan vecka. Och du blir ju bara sämre och sämre, kanske allt du testar också gjort dig sämre? Du får vara försiktig gumman.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det där sponsrat av samma industri som försöker förbjuda dessa tillskott.. vilket känns ganska partiskt och riktat om jag får säga min mening. Skall dessa preparat dömas skall de inte dömas av dem som livnär sig på att jobba med motsatsen. Sen antibiotikan kom har antalet mulitresistensta bakterier ökat - dessa bakterier kan kollodialt silver möjligen ta hand om eftersom silvret verkar på ett helt annat sätt än antibiotikan. Silver descinficerar ex vatten.

    Det finns många läkare som rek silver inofficiellt men som inte får lov att tala öppet om det eftersom de då riskerar att bli av med sin legitimation. Så funkar samhället idag tyvärr.. du får inte säga att kosttillskott kan hjälpa mot div olika sjukdomar men det är helt legitimt att fejka resultat av läkemedelsstudier bara för att få ut dessa gifter på marknaden.. och det är helt ok att sprida skräck i folket för att ex kunna motivera en massvaccination som sedan visar sig skapa narkolepsi? Kosttillskott är en djungel det finns många som luras där ute men att dra alla över en kam och kalla dem hokus pokus tycker jag du ska akta dig lite för. Har trots allt en hel del preparat som faktiskt hjälpt mig med saker mediciner aldrig klarat av att göra mig fri från..

    Du har rätt i att jag har provat massa grejer.. men jämfört med de läkemedelsbiverkningar jag fått och de negativa reaktioner jag haft på antibiotika måste jag säga att de negativa effekterna av kosttillskotten är bra mkt mindre än medicinen.. inget är bra i för stor mängd, allt blir gift tillslut men läkemedel är alltid gift.. det är liksom det som är själva grejen med dem.

    O vad gäller antibiotika.. så har ni ju själva sett hur "bra" den funkar..

    Länkarna du skickat kommer från samma myndighet som försöker stoppa tillskott för att själva få kontroll över folkhälsan (SLV - tänk på att de var de som en gång i tiden försökte propagera för en fettsnål diet och även rek oss att käka åtta skivor bröd - vart ledde det?? ) .. känns inte så objektivt. :) Men tack för omtanken det värmer!

    SvaraRadera