onsdag 27 april 2011

Bråckgördel, stomigördel - gördel för att hålla tarmarna på plats?

Jag kom på den "Briljanta" idén att skaffa mig en riktig gördel inför op. Mest för att hålla saker o ting på plats, dosan inte minst. Den får ju inte rubbas så att på nåt sätt fästa den i en gördel känns i min värld som en smart idé?

Surfat runt lite på olika varianter men hittar ingen som jag blir riktigt förtjust i. De som är gjorda för stomier är eg antingen på fel ställe eller för dyra och de som är gjorda för bråck sitter absolut helt fel. Har ett liknande vulkanskydd för ryggen som jag tidigare använt för magen.. funderar på om det finns nåt sånt.. som liksom sitter lite bättre.. har skickat förfrågan till min läkare, ev kan han skriva ut nåt på remiss. Vi får väl se. Men det känns som en bra idé. Tips mottages tacksamt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar