tisdag 31 januari 2012

Maggördel

Tisdag eftermiddag och jag får säga att jag, trots magvärk, haft en ganska bra dag. En härlig promenad i solen med vovvarna (nåja, det var svinkallt o Lukas hann skälla ut hela fyra hundar.. men ändå? Man får minnas det positiva, dvs solen!) en trevlig lunchfika med bästa Camilla och dessutom har jag lyckats att (äntligen) sy upp gardinerna som hängt med nålar längst ner..  inte bästa sömnaden, men jag är heller ingen sömmerska! Det får duga i kriget.. det är mest synd om den som synar i kanterna så att säga ;) på avstånd ser det i alla fall helt ok ut i mina ögon... men så är jag något partisk också ;)

Kycklingburgaren gick hem i alla fall och det var väl tur det. Serverade den med linfröbröd och en hemlagad tzatsiki på pepparrot och fetaost. Jag vet, det låter inte värst tzatsiki men det smakade bra! Det är ju ändå huvudsaken.

Efter lunchen hände något mysko. Världens magsjukehugg.. Molade och värkte (detta är jag van vid) men något var annorlunda. Fick känslan av att jag faktiskt skulle kunna gå på toa.. vilket jag också kunde! JISES LYCKA! Utan vare sig medel, piller eller annat. Men det kom bara liiiiite. Underbart är kort. I min värld var det dock en bragd. Vilket under liksom.. gå på toa utan att behöva kämpa för det. Även om det bara var en piss i havet o även om värken var tillbaks lika snabbt som den försvann. Man får se det lilla.. every little helps...

Nu sitter jag o surfar runt efter maggördlar. Min mage värker o tynger så förbannat på blåsan o tarmarna att jag behöver något fastare än de Cariwell varianter jag redan införskaffat o flitigt använt.. hittade en som ser ut att kunna funka, som ett slags magband som skall avlasta - men jag fattar ju för fasiken inte hur de mäter stl på dem :( Skit! Hade tänkt beställa idag eftersom magen verkligen är i behov av något som stöttar, men det verkar ju inte gå så bra när jag inte ens lyckas läsa mig till rätt stl...

Vad gör jag istället? Funderar över vad för typ av tårta jag skall baka till på lördag när jag skall ha födelsedagsmiddag för familjen. Nåt kommer jag väl på. Förmodar att det blir allt annat än de recept jag hittar dock! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar