fredag 6 januari 2012

Relaxit - fast

Den här morgonen började inge bra.. relaxiten (den sista) har fastnat igen.. tarmen spänner ut, värker, bubblar .. överdos även igår.. inte bra för en värkande tarm. Igår åkte tabletten ut utan att ta med sig något men spände ändå upp som fan. En resulax och en timme bräda senare fick jag ur mig en del värkande gojja och det kändes något bättre men oj vad öm tarmen var då :-/

Thaimaten blev tyvärr en besvikelse igår.. de hade glömt tofun och jag fick bara massa sönderstekta grönsaker i en otroligt oljig sås :( som jag sett fram emot denna måltid och så blev det en sån besvikelse.. :( men men,. jag löste det genom att steka upp lite egen tofu och fick på så sätt en betydligt bättre upplevelse.

Parfaiten blev helt ok, men inte lika bra som den jag gjorde på nyår. Bären frös liksom mer än sylten och de blev lite isiga trots att jag lät parfaiten stå framme ganska länge. Nötbotten blev dessutom lite tjock och mer marängaktig än den blev sist men men det var gott i alla fall och roligt med lite omväxling! Browniesarna blev nog lite för mäktiga för att vara helt bra men vad är väl en bal på slottet.

Idag blir det promenad i solskenet, man får passa på när vädret tillåter.. skall regna imorgon och då är det inte lika trevligt att bege sig ut på långpromenad.. förmiddagen är trots allt den tid på dygnet då jag mår som allra bäst.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar