onsdag 1 februari 2012

En olydig bebis

Jag har inte lyckats dressera bebisen i magen bra precis. La mig ner med avslappningsskivan igår, för en stunds välbehövlig avkoppling. Hade tänkt mig att få slumra till lite nån timme innan maken kom hem från jobbet och det var dags att återigen traska ut med vovvarna i kylan. Dessvärre var ju magstatus inte den bästa från början och när jag la mig ner för att försöka slappna av började bebis dessutom ge sig väl tillkänna. Sparkade, drog o liksom "bökade" bland tarmarna. Slappna av? Don't think so. Det var bara att glömma. Dessutom kom Tuffe o la sig mellan fötterna på mig och Lukas kravlade upp på magen. Hm. Jag tror bebis tyckte det blev lite väl tungt (Lukas väger ju ändå nästan elva kilo!) o buffade o puffade o hade sig därinne. Som om Lukas skulle lyfta ett finger? Nopes, han lyfte inte ens ögonlocket utan låg där gott och snarkade..

Vad säger man? Två hundar som i alla fall verkar uppskatta avslappningen och en odresserad bebis i magen. Man kan undra hur detta ska gå? Tänk om jag kunde tämja den att sparka på RÄTT ställen och inte dra o buffa där jag har som mest ont. Det vore nåt.

Sov ganska bra inatt, tog sömnpillren ännu en timme tidigare och var väl relativt trött när det var dags att kojsa. MEN den där förbannade halsbrännan.. hemsk! Hela maginnehållet känns som det vill upp och mycket av det kommer faktiskt upp också. Jag får liksom en hostattack och magen bara vänder sig.. forsar magsyra. Kan inte vara bra nånstans. Jag undrar hur min slemhinna i magsäcken och tänderna kommer att må när det här är över.. urk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar