torsdag 5 januari 2012

Browniebak och ny parfait

Det blev en omgång små browniesar och en omgång ny parfait idag. För att förgylla vardagen sådär lite extra.. typ :) Parfaiten blev en variant med bär och en mjukare nötbotten än förra gången, jag hoppas att den skall smaka ändå. Det fanns inte den typ av havregrädde i affären som jag använde sist, så jag beslutade att testa med vaniljvisp istället.. även den av havre.. med resten av ingredienserna till parfaiten fast jag använde blåbär och hallon istället för hjortron den här gången.

Slängde ihop den browniesats jag talade om också och jag tror den blev rätt bra. Ganska små bitar blev det men jag misstänker att de är rätt mäktiga :) Blir alltså parfait på nötbotten toppad med minibrownie att mumsa på till tv programmen ikväll. Eller vadå tv programmen förresten.. går ju bara skit på tv. Blir säkert nån dålig film från headweb ikväll igen. Vi har hittils mest prickat de sämsta. Eller hur man nu ska se på det.. :-/

Magen då.. har inte alls varit bra idag. Krampat o bubblat o haft sig. Värkt som satan. Tog mig runt kyrkrundan med vovvarna o mammas sällskap men det var mer plåga än nöje. Vädret bidrog inte tiil att göra det bättre. Relaxiten vill inte göra sitt jobb. Mamma försökte hjälpa mig med magmassage men den ville sig inte riktigt idag heller. Misstänker att livmodern liksom är i vägen för den vanliga hederliga massagen vi brukar köra.. :-/ på gott och ont!

Skall strax inta brädläge. Maken kommer hem med thaimat ikväll vilket jag uppskattar och som är ett önskemål från mig idag. Brukar vara försiktig med att önska sånt där, är ganska sparsam av mig vad gäller hämtmat och tycker om att laga själv.. men jag är väl inne i en "dålig" period antar jag ,) till skillnad från alla hysteriska nyårslöften som avges åt höger o vänster. Mina nyårslöften uteblir som vanligt. Tycker mest de är enormt dumma, det är sällan nån som håller dem. All eloge till er som lyckas men varför lägga löften just på nyår när man kan göra det året om??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar