torsdag 5 januari 2012

Något lite lugnare kväll

Det blev en något lite lugnare kväll igår, rent magmässigt alltså. Fick ta ännu en relaxit (överdos som heter duga) för att få ut skiten som satt o spökade men det var det värt.. tokvärk i tarmen som biverkan av alla retande piller (det ville inte ens lösa upp sig det sista) men som sagt att få ut det där som satt i vägen, även om det var långt ifrån allt - var tusen gånger värt smärtan!!

Fick en lite lugnare kväll på jäsningsfronten även om det var långt ifrån bra. Man vänjer sig vid nåt slags tillstånd av att "klara sig igenom" snarare än av att må bra.

Sov ganska ok men bebis sparkar mycket på natten vilket gör att jag vaknar och detta retar även tarmen..  att springa på toa och kissa exempelvis är en dum idé om jag vill kunna sova nåt mer när jag vaknat.. rör jag mig går det åt skogen. Bäst att hålla sig och vänta på bättre tider. Lättare sagt än gjort ibland vill jag lova.

Har gjort slut på ännu en burk oxyflush.. blir dyrt det här. Den var trots allt ny strax innan nyår..  men vad gör man inte? Kan inte gå omkring med en mage som stannar av helt även om oxyflushen inte gör den nytta den ska.

Ringde FK igår angående sjukskrivning och föräldrapenning och så vidare. Min tanke var att få lite mer kött på benen, lite mer information så jag fyller i rätt blanketter och inte gör nåt fel. Tji fick jag. Stolpskotten i andra änden visste inte mer än jag . De förmodar hit och de antar dit. Det hjälper mig inte! Jag behöver prata med någon som vet?! Hur ska jag annars kunna veta att jag gör rätt? Om de som jobbar på FK inte vet hur blanketterna skall fyllas i, eller ens vilka blanketter som SKA fyllas i - vem ska då veta? Jag blir så trött. Man gör sitt bästa för att göra allt på rätt sätt och ändå blir det så fel. Sån onödig energi till spillo för .. ingenting?

Idag blev det gröt till frukost. Risgrynsgröt. Gott! Var länge sen jag åt men fick ett sånt enormt sug. Tänkte göra maken glad idag också o röra ihop en liten parfait till imorgon eller ikväll, lite beroende på när den blir klar. Körde även mitt bollpass igår trots att denna jävliga förkylning inte vill ge med sig. Vet inte om det var så smart för idag är den sämre igen :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar