måndag 9 januari 2012

Cirlaxoral + laktulos = kramper o bubbel

Fick nog igår. Magen var ett helvete rent utsagt o jag fick tillslut inte tillräckligt med luft för att andas normalt. Beslutade mig för att klämma i mig en dos cirlaxoral. Lite mer än normaldos för att få fart på eländet men nåt var jag ju tvungen att göra. Skippade oxyflushen o körde enbart denna. Krampade, jäste o bubblade hela natten så det blev en natt utan sömn. Magsyran som läckte upp i strupen ska vi inte prata om. Helvete alltså!

Imorse var det tokspänt i magen o jag hann knappt köra upp resulaxen innan den ville ut igen. Fick med sig en skjuts kladdig diarré och spände upp igen. Ännu en resulax o samma visa igen. Beslutade mig för att även köra en dos laktulos (även om jag vet hur den påverkar min tarm, massa bubbel o sällan nån nytta) i kombination med detta för att få tömt tarmen en gång för alla.. så nu är magen som den är. Inte bra nånstans. Hoppas dock att pinan skall vara värd mödan och ge lite resulat i eftermiddag eller imorgon bitti. Hinkar i mig vatten o hoppas det ska hjälpa. Frukosten var svår att få ner, ändå var tallriken mindre än vanligt. Hatar känslan av att vara full till bristningsgränsen innan jag ens klämt i mig frukosten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar