måndag 9 januari 2012

Städat bort julen

Egentligen hade jag bestämt mig att vänta till helgen med att städa ut julen (tjugonda knut då ska julen ut?!) - men bestämde mig för att göra det idag istället. Hade mamma på besök och efter en skön promenad i ett torrt o kallt landskap fick vi också i oss en god lunch. Magen var snällare under dagen än jag hade räknat med (med tanke på vad jag stoppat i den hittils) men bubblar o värker såklart som bara den.. dock har jag inte fått de där kramperna jag mer eller mindre hade hoppats på av cirlaxoralen (de jag fick på Guadeloupe när vi var ute o simmade som fick mig att kunna tömma tarmen) de lyser med sin frånvaro.. :(  kämpar på o skall strax testa med en relaxit för att se om den kan hjälpa mig bli av med bubbeleländet. Orkar inte med en sån jävlig kväll o natt igen... :-/

Hur som helst. Efter lunch slingade jag mammas hår och under tiden hon satt med mössan på passade jag på att röja bort julen en gång för alla. Det är mysigt med allt pynt men ungefär lika skönt att städa bort det nu när julen är över. Nackdelen är att alla fina ljus försvinner även om jag behåller stjärnorna på balkongen tills vidare.. det blir så mörkt. Man ser verkligen hur det kryper inpå en.. så nu har jag tänt upp en massa andra småljus istället för att kompensera bortfallet.

Efter en lussekatt (nu är det bara fyra kvar, tack o lov även där måste rensas.. frysen alltså) och en timme med hypnosskivan är det en omgång på cykeln som står på tur. Där befinner jag mig nu. När maken kommer hem hundpromenad men innan dess en omgång bräda o ett par relaxit.. för att se om jag kan ta mig utanför dörren.. jag hoppas innerligt att jag kan det. Behöver ut o få rört mig o få lite frisk luft!! Dock skall det börja regna till dess men jag håller tummar o tår att yr har fel!! Vill inte ha mer regn.. den lilla snön som kom idag får gärna ligga kvar.. faktiskt!

En omgång till med laktulos ikväll och eventuellt några droppar cirlaxoral. Vi får se hur magen beter sig o avgöra därefter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar