lördag 14 januari 2012

Lägger ner laktulos för den här gången!

Nu får det vara nog med tokjäsningar. Lägger ner laktulos för den här gången. Tog inte sista dosen igår kväll utan körde med elva droppar cirlaxoral istället. Fy fan vad jag mådde. Hela dagen som en tokspänd badboll som höll på att spricka men liksom inte riktigt gjorde det. Knåda, massera, upp o ner, mediciner.. you name it I tried it. Det blev inte bättre.

Efter middagen (som blev kanongod, tortillakorgarna med varmrökt lax var väldigt uppskattade av min make) ballade magen ur ännu mer. Först fick jag knådat bort en del luft men sen satte helvetet igång o efter desserten.. vi ska inte ens prata om det. Desserten blev dock över förväntan, hade tagit lite väl mycket smak av mint men annars var den finfin! Kändes som hela innanmätet var på väg ur mig -genom strupen. O så fortsatte det resten av kvällen och natten. Tryckte i mig massa gastrosan för att försöka mildra syran men hjälpte den? Icke.

Nån idiot till granne bestämde sig dessutom för att dra av ett gäng smällare sent igår vilket fick Tuffe att balla ur totalt så där hade man ett nervvrak till vovve att ta hand om också .Som somnade med huvudet på mitt bröst.. stackars liten.. bara för att vakna av ännu en knall o börja hyperventilera.. fick igång Lukas också, som även han bestämde sig för att ta plats tvärs över mig. O min onda mage. Bebis vaknade också o rumlade runt därinne.. fy fan vad jag mådde! Fick väcka maken för att hjälpa mig att bli fri från två väldigt närgångna hundar så jag kunde resa o vända på mig i sängen, vilket var en ren omöjlighet när de satt ovanpå o magsyran brände som jag vet inte vad.. bra natt? Nja, jag skulle inte tro det..

Idag blir det en sväng ner till hälsokost för att se om jag kan få gubben där att ge mig något som funkar mot magsyran i alla fall.. apoteket har jag gett upp de vet ju fan inte mer än vad jag gör själv o verkar helt okapabla att ta reda på något. Man undrar hur de hamnat där? Som rådgivare??? Sen blir det förhoppningsvis en promenad i solen och jag hoppas slippa denna satans värk. Tagit en msk kokosmjöl i yoghurten idag o kört upp lite laktulos innan det är dags för min sista omgång relaxit för förmiddagen..  tarmen är inte nöjd!!

Ikväll blir det i alla fall pastan jag planerade igår, men med vanlig lax istället för den varmrökta. Maken har önskat kött imorgon så jag klämmer i mig resterna av den rökta då istället.. så blir det vegetariskt till veckan!! Har redan kommit på vad jag är sugen på.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar