tisdag 24 januari 2012

Om natten...

Om natten sover jag inte längre. Har sovit dåligt länge, varit nöjd då jag fått fyra timmar per natt - men nu? Får jag en borde jag vara glad.. så fort jag inte tar propavan sover jag inte alls. Sover inte varje natt jag tar dem heller. Tyvärr. Det har blivit en ond cirkel. Magen kör, bebis sparkar, maginnehållet åker upp o bränner i halsen, smärtar bakom bröstet.. känns som tarmpaketet skall tryckas upp genom munnen. Inte jättelätt att sova då..

Inatt när jag vaknade vid ett var jag övertygad om att klockan var sex, åtminstone.. tji fick jag.. bara o ligga o härda ut en massa timmar till .. man blir inte direkt utvilad av det? Tog ingen propavan igår. Testade andapsin igår (som dessvärre inte hjälpte, men det var ju första dosen jag får ge den fler försök innan jag säger vare sig det ena eller det andra..) magen tokjäste och jag stoppade i mig lite mindre frukt o fiber (en halv tärning istället för en hel) ngt måste jag ju ta så magen inte helt stannar upp igen även om inget går igenom utan mina trix.. o konster.. andapsin har dessutom förstoppning som biverkan så passar jag mig inte så.. :-/

Idag lyckades jag trots allt klämma ur mig lite mer än vad jag lyckades med igår. Sitter massa kvar fortfarande såklart, o värker.. man ligger alltid på minuskontot när man aldrig får tömt tarmen ordentligt.. men bättre lite än inget! Hade inte samma värk under morgonpromenaden med vovvana idag (skönt!) men den kom ganska så snart tillbaks när vi kom in igen, innan frukost.. efter frukost? Inte bra. Men nu sitter jag här o trampar igen o väntar på bättre tider. Klämt i mig lite mindre än en halv frukt o fiber samt två andapsintabletter o skall ta två till om nån timme.. denna magsyra.. detta maginnehåll som hela tiden kommer upp.. det går ju inte! Det är inga små skjutsar vi pratar om här..

Ser i alla fall ut att bli en solig dag idag (jaaa!) alltid något att hänga i granen! Blir väl ingen långpromenix med tanke på att magen spränger alldeles för fort.. men att komma ut i solen.. är guld värt! Imorgon bär det av till strängnäs o släktingarna där.. för att besöka sjukan på torsdag. Fasar för bilresan upp, som jag redan vet kommer bli ett helvete.. har man inte problem så får man. Det är ett som är säkert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar