söndag 29 januari 2012

Panikvärk

Den här dagen har varit allt annat än bra. Min förhoppning var att få lite bättre ordning på magen, men tji fick jag. För vilken gång i ordningen? Att man inte lär sig..det blir inte bättre än så här.. :( MEN idag har verkligen varit ren o skär katastrof från morgonen till nu. Magen värker som skrutt, den krampar och det känns som jag stoppat i mig ett paket dulco fast jag inte ens kikat på tabletterna på flera månader (har dem undanstoppade långt in i medicinskåpet så jag kan liksom inte fått i mig dem av misstag heller ;)) fast med biverkningar och utan resultat. Det vill säga magkramper, höga tarmljud (som dock står still på samma ställe) men ingen tarmtömning.. fick bort en del imorse (vilket jag trodde skulle räcka för att få bort de värsta smärtorna) men inte fan hjälpte det.. inte ett dugg faktiskt. Sen dess har jag gått med dessa kramper o denna enorma smärta. Känns som skinnet ska spricka sönder och tarmarna trilla ur mig :( när som helst..  Inte trevligt nånstans..

Hittade en bild på en gravid kvinna som förklarar hur tarmarna normalt hamnar under en graviditet...  tja, det förklarar ju en hel del.. varför min normalt överjävliga tarm är ännu mer överjävlig o vägrar fungera för tillfället.. men hur ska det funka i två månader till? Jag börjar bli orolig.


Har testat med vatten, relaxit, resulax, frukt o fiber.. allt jag kommer över druckit massa vatten men NEJ det vill inte fungera :( Börjar bli smått panikslagen nu med. Behöver lite frist.. magen ger sig inte en tum och värken börjar bli överjävlig. Vet inte vad jag ska göra nu? Trampar några varv på cykeln igen men det verkar inte göra ett piss för tillfället. Känns som allt fastnat nånstans i mellangärdet. Säger bara: USCH! 

Jag hoppas innerligt det ger sig innan det är dags att äta igen.. gårdagens middag var en pers och jag önskar allt annat än att uppleva samma sak igen. Orkar inte det. Men vad har man för val? Det är bara att härda ut.. i väntan på bättre tider. Någon gång skall de ju nå mig med. Fick ett intyg från dietisten på posten häromdagen i alla fall. Nog för att de tar betalt för alla sina intyg i den här regionen, men det var i alla fall välutformat och beskrivande. FK kan knappast begära mer.. tänker använda det när jag skall söka handikappsersättning för merkostnader pga sjukdom. Dessa blir långt mycket mer än man kan tro.. skrämmande mycket mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar