fredag 13 januari 2012

MVC besök, hb mm

Jaha, så var denna dagen också slut. Nästan. Det är fortfarande några timmar kvar, men för mig är dagen i alla fall slut.. och kvällen börjar närma sig med stormsteg! Hundpromenaddax snart igen med andra ord. Vädret idag har ju i alla fall varit kalas.. det har blåst en del men jag skall inte klaga för solen har skinit i princip hela dagen. Det är vi inte bortskämda med här sista månaderna!!

Dock blev det ingen jättepromenad idag heller. MVC besöket drog ut på tiden eftersom det var ett tag sedan jag var där sist. Mycket som skulle mätas, fixas o trixas med. + 3 kg sen jag blev gravid men det känns som betydligt mer! Förmodligen pga att magen spänner så förbannat hela tiden.. :-/ känns snarare som femton..  men barnmorskan kommenterade i alla fall att nu ser man ju tydligt lilla magen ;) tja, jo just det..

Hb för lågt nu. Var kanon i början o jag hade toppenvärden men jag hade ju detta på känn så nu blir det till o frossa jordgubbar o klunka blutsaft? För lågt blodtryck också, 86/63 men det var ua då jag haft lågt blodtryck hela tiden. I underkant idag men tydligen var det ok. Det där magmåttet var också ok lite under normalkurvan men ändå bra. O bebis var livlig som attan! Barnmorskan kunde först inte höra hjärtljuden eftersom de stördes ut av bebissparkar! Hon såg ganska förvånad ut över denna livlige lilla krabat. Som hon sa jises den kickar ju så det syns tydligt hur den ligger utanpå magen.. ja, jo jag vet..  tillslut fick hon i alla fall hört vad hon var ute efter, men som hon sa det hade inte spelat nån roll för det märktes ju att den mår bra ändå som den kickar runt o håller låda.. hon trodde som jag.. det vill säga att det kommer bli en livlig krabat.. :-/

Har ändrat mig igen angående kvällens middag. Det blir inte laxpasta idag! Jag vet inte varför men plötsligt blev jag sugen på tortillakorgar istället.. som jag gör i ugnen av vanliga tortillabröd o fyller med massa gott.. den varmrökta laxen kommer jag fortfarande att köra på men pastan får vänta tills imorgon..

Moussen ser bra ut men hur den smakar vet i fan. Blir ett experiment även den här gången. Två varianter, en på vaniljstång och banan och en på aftereight och havregrädde.. ja, de är baserade på havregrädde o ägg båda två.. däremellan rostade hackade nötter o lite söndermalda kex ;) Rena rama GI efterrätten! NOT :)

Jag hoppas det går hem hos maken.. han är ju lite kräsen av sig vad gäller efterrätter. Han vill ha dem så förbannat sötsliskiga ;) dessa är förvisso söta men förhoppningsvis på lagom nivå :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar