lördag 21 januari 2012

Omeprazol

Gick till apoteket idag. Hämtade ut den omeprazol som läkaren på Huddinge skrev ut åt mig på telefon.. vet inte om jag vågar ta den egentligen, tycker jag knött i min stackars kropp tillräckligt med kemikalier - men aloe veran och silican hjälper inte längre. Inte gastrosan heller. Inte ett piss faktiskt. Så som det är nu.. kan jag bara inte gå. Då slutar det med magsår eller nåt liknande. Tokhes på morgonen pga all magsyra som läcker och fräter och allt jag äter gör ont och känns som det fastnar halvvägs ner i matstrupen. Det är inte bra. Så mycket vet jag.

Har dock inga bra erfarenheter av omeprazol..  sist jag tog det hamnade jag på akuten och spydde avföring.. jag vet inte om det var tabletten eller allmäntillståndet i sig som utlöste det, kanske en kombination men skräcken från den dagen sitter kvar..  vi får väl se hur jag gör. Jag antar att kvällen får bli avgörande för mitt beslut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar