torsdag 12 januari 2012

Inte blev det bättre inatt...

Det gick fullkomligt åt skogen med magen igår kväll och natt. Kände redan på eftermiddagen vart det var påväg men att det skulle bli sån katastrof.. hade jag inte hoppats på eller räknat med :( vare sig resulax x hur många som helst, relaxit eller vatten ville ta eländet o magen bara växte. Efter kvällsmat var smärtan i bröstkorgen näst intill outhärdlig och jag hade svårt att både sitta o ligga o att stå var inte att tala om.. snälla maken har hjälpt mig att försöka få tag på läkaren på spec. mödravården idag för att be om hjälp med nåt preparat som kan lindra i alla fall den biten.. magen o tarmarna verkar de ju inte kunna göra något åt så länge jag är på tjocken, vilket känns rätt hopplöst då jag har flera månader kvar.. :(

Testat alla tillåtna medel jag hittat mot halsbränna, men detta är ju inte vanlig halsbränna - tro mig den vet jag hur den känns, det har jag haft så länge jag haft mina magbesvär o detta är något helt annat.. värker ända nerifrån bröstkorgen och att ligga på brädan på kvällen är ett rent helvete med tanke på att det håller på även då jag står upprätt.. får upp massor med matbitar dessutom och halsen är bra irriterad nu. Jag hoppas läkaren ringer idag så jag kan få något som hjälper, detta är ett rent helvete.. :(

Hur som helst.. magen var stenhård igår o att somna var en smärre pers. Det gick tillslut men vaknade som vanligt flera gånger under natten. Bebis kickar extra mycket när magen är som värst, jag tror inte den tycker om att det spänner så.. eller så är det bara min oproffessionella tolking av situationen.

Idag har det tyvärr börjat på samma sätt. Magen strejkar redan från scratch trots att jag utsatt den för div doser laktulos o annat skit som skall få den att jobba..  den sväller upp o värker istället för att tömma sig och där är vi nu. Fantastiskt med tanke på att jag lovat försöka hänga med min mamma till ikea en sväng idag. Såna saker som borde vara hur enkla som helst blir en pers när man inte har en fungerande kropp. Jag hoppas det går bra men just nu känns det.. motigt.

Imorgon är det besök på mvc igen jag hoppas de kollar mitt hb då enligt endokrinologen är det ju för lågt för tillfället.. några järntabletter kommer jag dock inte proppa i mig med tanke på den effekt de har på en redan trög tarm.. jag funderar istället på att köra med blutsaft eller nåt liknande. Känns som det är mildare i alla fall.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar